dimecres, 18 de desembre del 2013

Activitats de reforç NADAL

1. Separa correctament les paraules següents com si s’haguessin d’escriure a final de ratlla. N’hi ha algunes que, a causa de les normes, no es podran separar:
Per exemple: ullada __ ulla-da

carronya ___________________ piques _____________________ oli _______________________ massissa __________________ equip ______________________ febre _____________________ ferro ______________________ moixa ______________________ inútil ____________________ inusual ____________________ mossec ____________________ anyell ____________________ sarró _____________________ masmorra __________________ arracada ___________________ assemblar _________________ ratxa _______________________ pescar ___________________


 2. Separa les síl·labes de les paraules següents i indica si tenen diftong creixent, diftong decreixent o hiat: a) coure e) aquós i) nació m) sou b) partició f) aigüera j) teatre n) raó c) boirós g) iodat k) missió o) jueu d) ambigües h) pouar l) melangiós p) acció

3. Encercla l’opció correcta:
a) Visc a les / als afores de Vic.
b) Té el / la costum de menjar amb la boca oberta.
c) Els cigrons són les / els llegums que més m’agraden.
d ) La carta de les / els postres és força variada.
e) Si no respecta el / la senyal tindrà més d’un accident.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada